Controlul tractiunii TCS/ASR

Controlul tractiunii intervine pentru a nu permite ca una sau toate rotile motrice sa rupa aderenta.
Avantajul sau, in utilizarea cotidiana, este ca permite pastrarea controlului directional al vehiculului atunci cand apasarea acceleratorului devine excesiva. La masinile de competitie, el maximizeaza transferul puterii la sol.
Pentru aceasta, sistemul TCS/ASR se foloseste de informatiile captorilor ABS de rotire a rotilor. In situatia in care detecteaza diferente de viteza de rotire intre rotile motrice, acesta poate fie sa intrerupa aprinderea pentru o fractiune de secunda, fie sa reduca acceleratia la masinile dotate cu acceleratie electronica drive by wire, fie pur si simplu sa franeze respectiva roata.
Dezavantajul este acela ca atunci cand sintem pe o panta cu o suprafata cu aderenta precara (zapada, noroi, iarba uda) si vrem sa o urcam in forta, pentru a o depasi, sistemul trebuie decuplat, in caz contrar, acesta intervenind de fiecare data in limitarea acceleratiei si, deci, a puterii transmise rotilor motrice.